HUB Footwear & Marije de Haan gaan ‘kunst’ creëren

Een groot event op het gebied van Haute Couture en fashion mag in een kunststad als Amsterdam niet ontbreken. Twee keer per jaar staat de stad dan ook een week lang in het teken van mode tijdens de Amsterdam Fashion Week (AFW). Een belangrijk moment voor Amsterdam om zich internationaal als inspirerende en internationaal georiënteerde modestad op de kaart te zetten. Bekende ontwerpers, modemerken en nieuwe talenten laten de collectie voor het volgende seizoen zien aan het grote publiek en commerciële partijen.

hub-footwear-marije-de-haan

Daar komt soms een mooie samenwerking uit voort zoals ontwerpster Marije de Haan die een schoenenlijn voor HUB Footwear gaat ontwerpen na een eerdere samenwerking tijdens de AFW.

Damescollectie HUB zomer 2014

Marij de Haan, ontwerpster van mannenmode, gebruikte tijdens haar show op de Amsterdam Fashion Week al eens de schoenencollectie van HUB, maar gaat nu voor het voorjaar van 2014 een vrouwenschoenenlijn voor het schoenenmerk ontwerpen. De ontwerpen van Marije voor haar label gaan vooral over de duistere kant van het leven. De kleurovergangen in de lucht van een stad heeft Marije de Haan om proberen te zetten naar de collectie voor HUB, wat resulteert in zachte kleuren als steenrood, nude en koel lila in contrast met harde lijnen. De lijn is vanaf januari o.a. in de winkels van Invito verkrijgbaar. De ontwerpster wil met de lijn een nieuw beeld neerzetten, maar wel binnen de identiteit van het merk HUB blijven.

marije-de-haan

Den Haag

De stad Den Haag is wat de ontwerpster en HUB verbindt. Marije de Haan studeerde in 2010 af aan de kunstacademie in Den Haag en won de Haagse toptalent beurs, waarmee ze haar eigen label kon beginnen. Hub Footwear werd bijna tien jaar geleden opgericht door Huub van Boekel en Tim Rompa. Inmiddels is het merk verkrijgbaar in verschillende winkels in Noord-West Europa. De ontwerpen voor de collecties neemt Huub van Boekel meestal voor zijn rekening.